KALOCSAI KRISZTIÁN EGYÉNI VÁLLALKOZÁS
Tevékenység bemutatása
731101 – Reklámtervezés, -készítés, -elhelyezés keretén belül grafikai tervezéssel szeretnék foglalkozni KATA adózású egyéni vállalkozóként. Elsősorban az a legnagyobb motivációm, hogy saját cégem legyen, ahol úgy tudok dolgozni, ahogy én szeretnék, úgy szervezem a munkát és azzal dolgozom, aki számomra megfelelő minőséget tud biztosítani. Szeretném vállalkozóként folytatni azt a sikeres munkát és fejlődést, amit alkalmazottként elértem. Elsősorban UI/UX designer és grafikus határoznám meg a munkát, amit végzek. Ezen a területen van már 5 éves tapasztalatom és több iskolai végzettségem is. Kezdetben nline marketinggel és grafikai tervezéssel foglalkoztam és kisebb weboldalakat terveztem, de mára már szinte csak grafikával és webdesignnal, illetve az UI designtól is egyre inkább áttevődik a hangsúly és a keresleti igény is az UX designra. Webdesign területén több szakmai díjat is nyertem az évek alatt. Megfelelő kreativitással és egyedi látásmóddal rendelkezem ehhez a szakmához, de mellette képes vagyok a kritikát elfogadni és képes vagyok elemezni, illetve mérni és felmérni a munkám eredményét, és ezeket kombinálni a gyakorlati lehetőségekkel. Gyorsan és könnyen tanulok, ami a munkámban elengedhetetlen, mivel szinte napról-napra fejlődik és új trendek, irányok jönnek ki, ezért folyamatosan képzem magam, hogy a legjobbak között tudjak maradni a jövőben is. A vállalkozásomat elsősorban és kizárólag grafikai tervezésre és webdesignra – UI/UX designra – szeretném alapozni és ennek megfelelően tervezem a szolgáltatásokat kialakítani. Két nagyobb szolgáltatás csoportra osztanám a munkámat és a vállalkozásom profilját. Az egyik a grafikai szolgáltatás, mely minden olyan munkát jelent, amihez grafikai tervezés szükséges, akár a hagyományos print médiáról, vagy arculattervezésről, vagy termékbevezezésről, csomagolásról, szórólaporól, plakátról, étlapról, kiadványról, stb van szó. A másik szolgáltatás típus a webdesing, azaz pontosabban az UI/UX designer szolgáltatás, ami nem csak tervezésből és struktúrából áll, hanem a felhasználói élmény szem előtt tartásával, ennek az élménynek a lehető legmagasabb szintű kihasználásával és az ehhez szükésges mérésekkel és elemezésekkel foglalkozik a webdesign és webgrafika területén. Két nagyjából egyforma méretű célcsoportom van, akik elsősorbam potenciális ügyfeleim lehetnek. Az egyik azok a cégek, akiknek valamilyen grafikai megoldásra, tervezésre van szükségük, amihez grafikus szükséges, akár a hagyományos print médiáról, vagy arculattervezésről, vagy termékbevezezésről, csomagolásról, szórólaporól, plakátról, étlapról, kiadványról, stb van szó. A másik nagyobb és jelentős bevételt generáló célközönségem azok a cégek, vállalatok, akik webes megjelenésben gondolkodnak, weboldalt, vagy webáruházat szeretnének terveztetni, és nem az egyszerübb template alapú megoldásokban hisznek, hanem tudank és akarnak is nagyobb összeget áldozni az egyedi fejlesztésű weboldalakra, amivel nem csak az adott konkurencia elé tudnak kerülni, hanem sokkal szélesebb és aktívabb célközönséghez tudnak eljutni, mint egy hagyományos weboldal segítségével. Erre a két célcsoportra kívánok építeni a jövőben is. Az árak kialalításában nagy szerepe van a konkurenciának, mivel egyfajta minőségi és szakmai rangsor alapján lehetséges az árak kialakítása a független webdesignerek, vagy UI/UX designerek között. Ezek az árak két félek lehetnek. Vagy óradíj alapján tudok számolni a megrendelőnek, mivel kisebb munkák, grafikák és egyszerűbb webdesig esetén ezek a pontosabb és az ügyfél számára kedvezőbb árazások. A másik számítási lehetőség általában arculat tervezés vagy egyedi weboldal fejlesztés esetén szükséges hosszabb design munkáknál használatos, mikor a munkafolyamat hossza miatt nem lenne rentábilis a megrendelő felé az óradíj alapú számlázás, ezért ilyenkor általában projektárat számolok, ami nekem is kedvezőbb, mivel folyamatos munkával alacsonyabb órabérrel jobban tudok keresni, mint magasabb óradíjjal, de kevesebb munkát végezve. Az óradíj ebben a szakmában nagyjából 8000 és 12000 Ft körül mozog, minőségtől és ismertségtől függően. A vállalkozásom jövőképe több részből tevődik össze. Elsősorban a rövid távú terveimet szeretném először megvalósítani, hogy ezekre támaszkodva tudjak továbblépni a közép és hosszú távú terveim megvalósítása felé. Rövid távon szeretnék továbbra is egy sikeres marketing kampányra építve minél nagyobb cégekkel és vállalkozásokkal együtt dolgozni, fejleszteni, és vállalkozóként is olyan üzleti kapcsolatokra szert tenni, amiknek köszönhetően független designerként több nagy országos webfejlesztő céggel együtt dolgozni. Közép és hosszú távon pedig egy olyan irodát szeretnék felépíteni, ami nem csak webfejlesztéssel, grafikával foglalkozik, hanem az arculatépítéstől kezdve internetes megjelenésen át egészen a keresőotpimalizálásig és a marketingig minden szegmensben a megrendelő mellett áll, és a legmagasabb szinten képes szolgáltatni.
A vállalkozás létrehozása:
2020-11-16
A vállalkozás székhelye:
MAGYARORSZÁG, 3165 ENDREFALVA, SZONDY GY ÚT 4/A.
A vállalkozás megalapítójának a neve:
Kalocsai Krisztián
A vállalkozás adószáma:
56727399-1-32